close

What is a New Year’s Resolution?

什麼是新年新希望?

 

For many people, the first day of the year is a time to “start fresh”. That is, a time to examine your life and decide what things you can do to make yourself a better person. When you make a promise to yourself to change your life for the better, it is called a New Year’s Resolution.

 

對許多人而言,一年的第一天就是新的開始。一年的開始也是一個可檢視自己生活及決定如何提升自己的好時間。當對自己承諾要改變並且提升自生活時,此決心便稱之為新年新希望。

 

Last year, I resolved to myself that I would quit smoking in 2010. Smoking is a nasty and unhealthy habit, and I knew that it was very important that I quit. It took several months to honor my New Years Resolution, but I finally stopped! Even though it was VERY difficult, I’m glad that I made the resolution.

去年,我對自己發願要在2010年戒煙。抽煙是一個令人厭惡且不健康的習慣,我也知道戒煙是重要的。好幾個月後我才榮耀的完成我的新年願望,我最終還是戒煙成功了! 雖然是一件非常困難,我很慶幸我下了這個

決心。

arrow
arrow
    全站熱搜

    compass 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()